Ako dopĺňať vitamín D pre lepšiu imunitu?

V čase chrípok je vitamín D nevyhnutnou zložkou na ochranu organizmu pred sezónnymi chorobami. No a slnka je v tomto čase roku pomenej, preto sme na tieto choroby náchylnejší a trpíme nedostatkom vitamínu D. Ako tento vitamín dopĺňať priamo zo stravy, prípadne z iných zdrojov? A prečo je také dôležité ho dopĺňať? Prečítajte si v tomto článku.

Ako dopĺňať vitamín D pre lepšiu imunitu? (Foto: pixabay.com)

Prečo dopĺňať vitamín D  a komu chýba najčastejšie

Vitamín D vám pomôže v boji s najrôznejšími chorobami, no určite je pre nás najdôležitejšie, aby nám pomohol pri ochrane proti chrípke. Okrem toho vás môže stimuláciou buniek ochrániť pred vážnymi infekciami. Ak si v zime teda neupravíte jedálniček, prípadne aspoň nedopĺňate vitamín D v tabletách, môže vám v tele chýbať. Najčastejšie majú problém s týmto vitamínom ženy v menopauze a po nej, ľudia pracujúci v interiéri a napríklad aj vegáni a vegetariáni. 

Zdroje vitamínu D

Možno ste to nevedeli, no aj bežné potraviny, ktoré máme v jedálničku obsahujú vitamín D. Aj napriek tomu ale neviete z týchto potravín prijať toľko, koľko je denná dávka pre dospelého človeka – zo stravy dostanete iba 20% celkovej dennej dávky. Hlavným zdrojom vitamínu D sú ryby a rybí olej, ktorý môžete užívať aj v tabletách. Ďalej je to vaječný žĺtok, mlieko, maslo a aj hríby. 

Na škodu veci nemusia byť ani rôzne výživové doplnky. Vo všeobecnosti sú tuhé tabletky lepšie, ako rozpustné vo vode čo v prášku. Pre nákup vždy zvoľte len dobre známeho a overeného predajcu, môže ísť napríklad o eshopy sietí lekárni ako sú Dr.Max, Benu a iné. Ak nakupujete online, robíte dobre, ceny sú často nižšie a keď vystriehnete na zľavové kódy a kupóny na http://www.zlavove.sk/, môžete ušetriť ešte viac.